Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Wszystkie działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Powyższe symptomy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.
Czym jest filtr Google
Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Ściąganie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać problem fachowcom.