Poradnik Google o tym, jak wybrać agencję SEO

Wszystko, czego należy dowiedzieć się o tym, jak wybrać firmę SEO, uzyskasz na www.youtube.com/watch?v=rlw0BTQOFow.

Kiedy posiadasz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę www, zapewne po czasie zastanawiasz się, co zrobić, by wyświetlała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wiadomo przecież, iż współcześnie obecność w internecie jest jednym z podłoży sukcesu, bo to właśnie tu spora cześć klientów po raz pierwszy przeczyta o twojej działalności. Jak wobec tego znaleźć dobrą agencję SEO? Rekomendujemy kierować się wskazówkami profesjonalistów, a najlepiej tych od Google.

Jak wybrać solidną firmę SEO? Google przyszykowało o tym film

Nie można zaprzeczyć, iż cała branża usług SEO, to znaczy działań, których celem jest optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek, zaistniała i bezustannie rozkwita właściwie tylko za sprawą Google. Mimo obecności licznych alternatyw, jak przykładowo Bing, Yahoo lub Yandex, w dalszym ciągu najważniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto pragnie być widocznym w sieci, musi powalczyć o swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku branż, gdzie konkurencja jest silna, zazwyczaj jest to niełatwe bez doradztwa specjalistów z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których pojęcie SEO jest kompletną nowością, i opublikowało krótki kurs, jak znaleźć rzetelną agencję SEO.

Podstawowe cechy solidnej agencji SEO

Maile Ohye, pracownica, Google z ponad 10-letnim stażem, punkt po punkcie objaśnia, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO, wymieniając wśród kluczowych cech między innymi:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od poznania, jak klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego przedsiębiorstwa oraz kto stanowi jego główną konkurencję,
  • umiejętność estymacji budżetu oraz czasu niezbędnego do zakończenia planowanych wdrożenia,
  • zapewnienie stronie opieki technicznej i prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie planowanych wdrożeń, np. poprzez cykliczne raportowanie oraz permanentny dostęp do statystyk strony,
  • zagwarantowanie witrynie opieki technicznej i praca nad podniesieniem jej użyteczności,
  • zadbanie o ogólną widoczność strony www, a nie jedynie pozyskiwanie pozycji w wynikach wyszukiwania na pojedyncze frazy.

Przedstawicielka firmy Google akcentuje również, że rzetelna agencja SEO w żadnym razie nie obieca fenomenalnych wyników z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, nieraz dającą odczuwalne efekty na ogół po kilku miesiącach pracy.