Podstawowe informacje o filtrach Google

O co chodzi z filtrami Google?

Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na serwisy internetowe, które łamią ustalone przez Google wytyczne dla webmasterów. Wyróżnić możemy dwa rodzaje filtrów – filtr automatyczny lub filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?

Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób łamią zalecenia Google mogą być nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są najczęściej na 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.