Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

PBN - tutaj poznasz korzystną ofertę.

Aby klient spostrzegł twój biznes musisz nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i przydatne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN – użyteczne jako element wieloskładnikowej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO albo dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są najczęściej używane jako element złożonej strategii reklamowej, co warto silnie zaznaczyć, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia dużej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem należy poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Jak zastosować PBN? Zalecamy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie widoczne są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, e-mail czy telefon oraz adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych bądź artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Następny interesujący sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, ponieważ napotykanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, pomocne teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, finansami czy bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO