Agencja SEO – co może zaoferować Twojej firmie?

Potrzebujesz więcej wiadomości o SEO Kraków? Skieruj się na seo4.net

Przedsiębiorstwa oraz właściciele portali internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do najlepszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań osobiście. Nie mając rozeznania w problematyce SEO i nie obserwując regularnie doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać trafnie i – najważniejsze – skutecznie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla obeznanego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przewidziany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w zatrudnione są tam też osoby od kreatywnego pisania, kampanii Google Ads, grafiki czy kodowania służące merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.

Postaw na transparentną oraz sumienną firmę SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie poszukiwań firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERPach? Warto postawić na firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych i marketingowych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że posiada ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO często na swoich stronach dodają dział z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę powinno się przeanalizować studia takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie kwestie udało jej się rozwiązać oraz dla jakich branż pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: zawiadamia o planach prac na nadchodzące miesiące, jak również przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Inna istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania pracownik sumiennej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do opracowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie można znaleźć samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO oraz o istotnych dla klienta artykułach bądź usługach, które chciałby wypromować.

Jaki model rozliczeń z firmą SEO jest właściwy?

Nieufnie warto podejść do firm SEO, które proponują typ umowy z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu klient rozlicza się z agencją SEO dopiero wtedy, gdy frazy kluczowe uzyskają określone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To nadal dość popularny model rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą spore ryzyko – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty za pomocą łamania standardów ustalonych przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, zatem sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Co do opłaty za działania agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – zwyczajowo w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy potrzebne są większe nakłady finansowe, żeby wykonać drobiazgowy audyt SEO, a potem zrealizować wszystkie wymienione w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są dużo niższe.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]